Öfkelenince Okunacak Dua

Öfkeye sahip çıkmak önemli bir erdemdir ve kolay bir
davranış değildir. Öfkesine hâkim olabilenleri Peygamberimiz
(s.a.s.);
لَيْسَ الشَّدي۪دُ بِالصُّرَعَةِ إِنَّمَا الشَّدي۪دُ الَّذ۪ي يَمْلِكُ نَفْسَهُ عِنْدَ الْغَضَبِ
“Pehlivan, insanları yere çalan değildir; asıl pehlivan öfke
anında kendine hâkim olandır” (Buhârî, Edeb, 76) diyerek övmüştür.
* Sahabeden Süleyman b. Surad (r.a) anlatıyor: Ben
Peygamberimiz (s.a.s)’in yanında oturuyordum. İki adam
birbirlerine sövüyorlardı. Birinin gözü kızardı, şah damarı şişti. Bunun üzerine Peygamberimiz (s.a.s) şöyle buyurdu:
“Ben öyle bir söz biliyorum ki, sinirlenen şu kişi onu söylese,
öfkesi yatışır:
أَعُوذُ بِالِّٰهل مِنَ الشَّيْطاَنِ الرَّجي۪مِ
“E’ûzü billâhi mine’ş-şeytâni’r-racîm”
“Kovulmuş şeytandan Allah’a sığınırım.” (Buhârî, De’avât, 53)
Hz. Âişe (r.a.), diyor ki: Peygamberimiz (s.a.s.) yanıma
geldi, ben öfkeli idim, bana; “Ey Ayşecik!
اَللّٰهُمَّ اغْفِرْ لِي ذَنْب۪ي وَأَذْهِبْ غَيْظَ قَلْب۪ي وَأَجِرْن۪ي مِنْ مُضِلَّاتِ الْفِتَنِ
Okunuşu: “Allâhümmeğfirlî zenbî ve ezhib ğayza
kalbî ve ecirnî min mudıllâti’l-fiten.”
Anlamı: “Allah’ım! Günahımı bağışla, kalbimdeki öfkeyi
dindir ve beni fitnecilerin saptırmasından koru, diye dua et”
buyurdu. (Taberânî, el-Muce’mül-Kebir, XXIII, 338, No: 785)
Peygamberimiz (s.a.s.), öfkelenen kimsenin abdest almasını
tavsiye etmiştir:
إنَِّ الْغَضَبَ مِنَ الشَّيْطَانِ وَإِنَّ الشَّيْطَانَ خُلِقَ مِنَ النَّارِ وَإِنَّمَا تُطْفَأُ النَّارُ
بِاْلمَاءِ فَإِذَا غَضِبَ أَحَدُكُمْ فَلْيَتَوَضَّأْ
“Şüphesiz öfke şeytandandır. Şeytan ise ateşten yaratılmıştır.
Ateş de ancak su ile söndürülür. Binaenaleyh biriniz kızdığı
zaman abdest alsın.” (Ebû Davud, Edeb, 4; Ahmed, 4/226)
Yüce Allah, Kur’ân-ı Kerim’de öfkesini yenenleri övmüş
ve cennetin kendileri için yaratıldığı muttakilerin özellikleri
arasında zikretmiştir. (bk. Âl-i İmrân, 3/134; Fussilet, 41/36)

0 yorum:

Yorum Gönder

 
© Copyright 2035 Dua ile...
Theme by Yusuf Fikri